McLaren 765LT Spider dla Lando Norris’a
Gwiazda Formuły 1 – Lando Norris odebrał swój nowy samochód: McLaren 765LT Spider, spersonalizowany przez McLaren Special Operations (MSO). Samochód zaprezentowano mu i przekazano w Centrum Produkcyjnym McLarena w Woking w Anglii.
Włókno węglowe
23-latek wybrał unikalną specyfikację swojego samochodu, na którą duży wpływ miał jego osobisty branding. MSO Lando Norris 1 of 1 jest natychmiast rozpoznawalny dzięki nadwoziu z błyszczącego niebieskiego włókna węglowego z kontrastującymi satynowymi detalami. Design nawiązuje do carbonu – lekkiego i wytrzymałego materiału, który stanowi podstawę wszystkich samochodów drogowych i wyścigowych McLarena od czasu rewolucyjnego samochodu Formuły 1 MP4/1 w 1981 roku.
Nadwozie
Charakterystyczne wykończenie nadwozia McLarena 765LT Lando Norrisa uzupełniają satynowo-czarne felgi i kontrastujące z nimi żółte zaciski hamulcowe. Pomalowano je w tym samym kolorze, co grafika Lando z czterema paskami – nawiązująca do jego numeru wyścigowego. Logotypy te umieszczono nad prawym reflektorem i pod aktywnym tylnym skrzydłem. Ten ostatni element jest widoczny tylko przy podniesionym skrzydle. Skrzydło posiada również logo MSO w błyszczącym niebieskim odcieniu na wstawce z satynowego włókna węglowego na jego górnej powierzchni.
Zewnętrzne elementy aerodynamiczne wykonano z włókna węglowego. To przedni splitter, przednie błotniki i tylny dyfuzor, wloty powietrza, listwy boczne i lusterka drzwiowe. Dach Tonneau i tylny most aerodynamiczny są również wykończone włóknem węglowym MSO Defined Carbon Fibre. Maskę również wykonano z włókna węglowego MSO Defined Carbon Fibre. Dodatkowo pakiet Stealth zapewnia dyskretne wykończenie mechanizmu tylnego skrzydła i charakterystycznego poczwórnego wydechu Titanium.
Wnętrze
Wnętrze także wykonano w kolorystyce Lando. Widać je z zewnątrz po zdjęciu sztywnego dachu. Wyścigowe fotele z włókna węglowego wykończono w kolorze granatowym z żółtymi przeszyciami. Dodatkowo na zagłówkach wyhaftowano inicjał Lando „LN4”. Na drzwiach i desce rozdzielczej znajdują się również elementy z granatowej alcantary z żółtymi przeszyciami, a aplikacje na drzwiach mają białe listwy.
We wnętrzu znajdują się dodatkowe elementy. Najbardziej z nich widoczna jest brytyjska flaga na karbonowym elemencie za drzwiami wraz z logotypem Lando. Poniżej niestandardowej kierownicy MSO z niebieskim odcieniem karbonu, białym znacznikiem na godzinie 12 i żółtą grafiką Lando znajduje się niestandardowa mata podłogowa MSO. Umieszczono na niej logo LN4, oraz żółte przeszycia. Pedały wykonano z niebieskiego, anodowanego aluminium. Wnętrze uzupełnia unikalna tabliczka MSO potwierdzająca ekskluzywne zamówienie zrealizowane dla Lando Norrisa.
Personalizacji dopełnia brelok kluczyków wykończony błyszczącym włóknem węglowym w niebieskim odcieniu z grafiką Lando w kolorze Lando Yellow.
McLaren 765LT czyli LongTail
McLaren 765LT to najnowszy samochód marki noszący słynną nazwę Longtail. Po raz pierwszy została ona użyta w legendarnym McLarenie F1 GTR z 1997 roku. Model 765LT jest napędzany 4-litrowym silnikiem V8 twin-turbo o mocy 765 KM i 800 Nm, zapewniającym niesamowite przyspieszenie od 0 do 200 km/h w zaledwie siedem sekund. To samochód wymagający szczególnego zaangażowania kierowcy, ultralekki z wyrafinowanym zawieszeniem torowym zapewniający ekscytujące wrażenia z jazdy.
„Miałem okazję jeździć wieloma różnymi McLarenami, ale to jest pierwszy samochód, który zaprojektowałem. Jestem miłośnikiem karbonu, im więcej go mam, tym lepiej, ale nie chciałem, aby moje logo było wszędzie. Chciałem czegoś bardziej subtelnego, a MSO wykonało fantastyczną robotę, aby zrealizować moją wizję. Mój pierwszy niestandardowy samochód został zaprojektowany przez McLarena i MSO i jest jeszcze doskonalszy niż mogłem sobie wyobrazić”. Powiedział Lando Norris, kierowca Formuły 1 McLaren Racing
„Model 765LT naprawdę zawładnął wyobraźnią naszych klientów. Realizacja specyfikacji samochodu marzeń Lando była szczególnym przywilejem, ponieważ jest to bardzo unikalny projekt, który wygląda absolutnie oszałamiająco. Doświadczyliśmy bezprecedensowego poziomu popytu na nasze usługi szyte na miarę w przypadku tego modelu. Jest to szczególnie stylowy przykład projektowania i umiejętności rzemieślniczych dostępnych dla naszych klientów”. Powiedział Mick McDonagh, dyrektor McLaren Special Operations (MSO) & Motorsport
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.