Dacia Jogger Hybrid 140 – pierwsza hybryda Dacii
Niecały rok temu Dacia rozpoczęła sprzedaż modelu Jogger – siedmiomiejscowego samochodu rodzinnego. Model odniósł wielki sukces, z ponad 83 000 zamówień i ponad 51 000 rejestracji od wprowadzenia na rynek w marcu 2022 roku. W niecały rok Jogger stał się drugim najczęściej sprzedawanym samochodem wśród klientów prywatnych w segmencie C (z wyłączeniem SUV-ów) w21 krajach Europy.
Dwie trzecie klientów Joggera wybrało wersję LPG z silnikiem ECO-G 100. Co więcej, dwie trzecie klientów wybrało najwyższy poziom wyposażenia swojego pojazdu, a pięćdziesiąt pięć procent klientów wybrało wersję siedmiomiejscową. Jogger wkrótce będzie dostępny z silnikiem HYBRID 140 z automatyczną skrzynią biegów.
Dacia Jogger Hybrid 140
Dacia Jogger HYBRID 140 pojawi się w salonach już w marcu 2023 r. Zamówienia na nową wersję można będzie składać od stycznia 2023 r. Jogger jest pierwszym modelem Dacii wyposażonym w technologię hybrydową. Produkowany będzie w rumuńskiej fabryce Mioveni. Samochód będzie dostępny we Francji w cenie od 24 600 euro za wersję Expression (5 miejsc). Jest to zatem najtańszy hybrydowy samochód na rynku.
Dacia Jogger – samochód rodzinny
Nowa hybrydowa wersja posiada wszystkie zalety Joggera, bez utraty przestrzeni ładunkowej i obszernego wnętrza. Integrację akumulatora trakcyjnego z silnikiem hybrydowym planowano od samego początku produkcji Joggera. Akumulator zamontowano pod podłogą samochodu we wnęce na koło zapasowe. Tam, gdzie w wersji LPG znajduje się zbiornik gazu do silnika ECO-G 100
Jogger HYBRID 140 wyposażono w automatyczną skrzynię biegów z „trybem B”, który zwiększa hamowanie rekuperacyjne, jednocześnie wspomagając hamowanie silnikiem. Korzystanie z tego trybu umożliwia większy odzysk energii przy jednoczesnym zwiększeniu komfortu jazdy w mieście. Dzięki temu kierowca może ograniczyć użycie pedału hamulca.
Dacia Jogger HYBRID 140 ma cyfrową 7-calową tablicę przyrządów, z możliwością konfiguracji kilku elementów zgodnie z preferencjami kierowcy. Dostępne są podstawowe informacje, takie jak poziom naładowania akumulatora trakcyjnego, pozostały zasięg i przepływ energii. Dla większego komfortu Joggera HYBRID 140 standardowo wyposażono w elektroniczny hamulec postojowy. Dodatkowo samochód wyposażono w wysoką konsolę z zamykanym schowkiem i podłokietnikiem. Obok do tej pory dostępnych sześciu kolorów nadwozia, pojawi się też nowy, szary kolor: Schiste.
Hybrid 140
Napęd Dacii Jogger Hybrid 140 oferuje łączną moc 140 KM. Zapewnia także najniższy poziom zużycia paliwa i emisji CO2 w gamie Joggera. Jego emisja wynosi bowiem od 108 g/km. Napęd wykorzystuje technologię, która dowiodła swojej skuteczności w Grupie Renault. Oparty jest na czterocylindrowym silniku benzynowym 1,6 l o mocy 90 KM, z dwoma silnikami elektrycznymi (silnikiem o mocy 50 KM i rozrusznikiem wysokonapięciowym). Czterobiegowa skrzynia biegów połączona jest z silnikiem spalinowym a skrzynia dwubiegowa z silnikiem elektrycznym. Brak sprzęgła w samochodzie umożliwił zintegrowanie tej połączonej technologii.
Hamowanie rekuperacyjne w połączeniu z wysokim poziomem odzyskiwania energii akumulatora o pojemności 1,2 kWh i napięciu 230 V w połączeniu z wydajnością automatycznej skrzyni biegów umożliwia całkowicie elektryczną jazdę w 80% w mieście. Pozwala także na o 40% większą oszczędność paliwa w porównaniu z silnikiem spalinowym w cyklu miejskim.
Całkowicie elektryczny napęd Joggera podczas ruszania i praca automatycznej skrzyni biegów sprawiają, że pojazd jest łatwy w prowadzeniu i również wydajny energetycznie. Akumulator ładuje się podczas jazdy podczas hamowania lub zwalniania. Dacia Jogger HYBRID 140 ma zasięg ponad 900 km (w cyklu mieszanym WLTP). Akumulator Joggera HYBRID 140 jest objęty ośmioletnią gwarancją ograniczoną do przebiegu 160 000 km.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.