Nowa Honda CR-V
Honda zaprezentowała szóstą generację najlepiej sprzedającego się SUV-a – CR-V, który pojawi się w Europie jeszcze w tym roku, podnosząc poprzeczkę w zakresie designu, praktyczności i codziennej użyteczności.
Najnowszy CR-V, którego zaprezentowano podczas European Media Event w ośrodku badawczo-rozwojowym Hondy w Offenbach w Niemczech, został dopracowany pod każdym względem z myślą o stworzeniu idealnego i wszechstronnego SUV-a. Samochód łączy zaawansowane rozwiązania i sportowe zalety, z których znana jest marka Honda, z najnowszymi systemami aktywnego wspomagania kierowcy i również bezpieczeństwa biernego. Pozwoliło to na uzyskanie wyjątkowej niezawodności, dynamiki i komfortu. Nacisk położony na wysoką jakość materiałów i tkanin w kabinie sprawia, że CR-V przesunął się w stronę segmentu premium.
Napędy hybrydowe
Nowa Honda CR-V będzie oferowana z w pełni hybrydowym układem napędowym (e:HEV) lub – po raz pierwszy na rynku europejskim – z układem hybrydowym plug-in (e:PHEV). W obu wariantach zastosowano 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracujący w cyklu Atkinsona. Zmodyfikowano go w celu podwyższenia wydajności, kultury pracy i dynamicznych osiągów samochodu w każdej dostępnej wersji.
e:PHEV
Układ napędowy e:PHEV wykorzystuje te same lekkie i wydajne silniki elektryczne, znane z napędu e:HEV. Zapewniają one imponujące przyspieszenie, szybkie ładowanie z zewnętrznego źródła energii oraz również bardzo dobry zasięg w trybie elektrycznym.
Nowa Honda CR-V plug-in oferuje możliwość przejechania 82 km w trybie napędu w pełni elektrycznego. Pozwoli to na zrealizowanie większości codziennych podróży korzystając wyłącznie z silników elektrycznych. Przy temperaturze akumulatora w okolicach 25 stopni Celsjusza, stan pełnego naładowania można osiągnąć w zaledwie 2,5 godziny, zaczynając od całkowicie rozładowanego akumulatora.
E:HEV
Samochód będzie wyposażony w najbardziej zaawansowaną wersję wielokrotnie nagradzanego, w pełni hybrydowego układu napędowego e:HEV. Akumulator litowo-jonowy o dużej gęstości gromadzonej energii oraz dwa kompaktowe, lekkie silniki elektryczne współpracują z silnikiem benzynowym. Umożliwiają płynne przełączanie pomiędzy trybami elektrycznym, hybrydowym i silnika spalinowego. Dzięki temu układ napędowy idealnie nadaje się do wszystkich scenariuszy jazdy.
Design
Nowa Honda CR-V zachowuje swoją charakterystyczną sylwetkę, którą poddano ewolucji stylistycznej, zwiększającej atrakcyjność i rozpoznawalność modelu. Zmiany zaczynają się od bardziej zdecydowanej stylizacji przodu pojazdu, gdzie warianty e:HEV i e:PHEV różnią się projektami kratek wlotów powietrza. Smukłe reflektory łączą się z nowymi, charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej. Zapewnia to także odpowiednio mocne wrażenia wizualne. Natomiast z tyłu pionowe połączenie świateł hamowania i kierunkowskazów stanowi inteligentną ewolucję natychmiast rozpoznawalnego designu tylnych świateł wcześniejszego modelu CR-V.
Kolejnym kluczowym zagadnieniem podczas projektowania nadwozia była też widoczność. Przednie narożniki CR-V znajdują się nisko, ale dzięki szerokiej, gładkiej masce silnika kierowca może łatwo wyczuwać ogólny kształt samochodu. Dzięki dużej powierzchni szyb, CR-V oferuje doskonałą widoczność na zewnątrz zarówno kierowcy, jak i pasażerom. Zmniejsza zatem stres, zwiększając wrażenie otwartej przestrzeni i zapewniając poczucie bezpieczeństwa oraz pewności wszystkim osobom na pokładzie.
Szersza, dłuższa i wyższa od poprzednika
Ewolucyjny projekt nadwozia maskuje wzrost wszystkich wymiarów nowego CR-V. Samochód jest szerszy, dłuższy i wyższy od poprzedniego modelu, dzięki czemu nowa Honda CR-V zapewnia pasażerom więcej przestrzeni wewnętrznej. Rozstaw osi dłuższy o 38 mm pozwala na uzyskanie o 15 mm większej przestrzeni na nogi dla pasażerów z tyłu. Pozwala także na powiększenie o 18% pojemności bagażowej. Ośmiostopniowa regulacja pochylenia oparć tylnej kanapy, z kątem powiększonym o 10,5°, pozwala pasażerom także na bardziej komfortowy wypoczynek.
Zmodernizowany zestaw systemów Honda SENSING oraz nowe elementy konstrukcyjne przyczyniają się do zapewnienia wiodącego w klasie aktywnego i biernego bezpieczeństwa. Nowy CR-V jest też pierwszym modelem, w którym zastosowano Honda SENSING 360. To autorski, wielokierunkowy system bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Pokrywa on martwe pola widoczności wokół pojazdu i dodatkowo przyczynia się do unikania kolizji poprzez zmniejszenie obciążenia kierowcy.
„Nowy CR-V opiera się na wszystkim, co symbolizuje ten kultowy już model Hondy. To progresywne wzornictwo, wnętrze klasy premium, wiodący w klasie poziom bezpieczeństwa, praktyczności i komfortu. Do tego jest też samochodem oszczędnym i jednocześnie dynamicznym” – mówi Tom Gardner, starszy wiceprezes Honda Motor Europe Ltd. „Najnowsza odsłona CR-V to również wzorcowy przepis na SUV-a, który będąc wyjątkowym, dynamicznym samochodem o walorach klasy premium, doskonale odpowiada aktualnym wymaganiom europejskiego rynku.”
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.