Odświeżona Toyota Corolla
Toyota Corolla to nazwa rozpoznawalna na całym świecie, która widnieje na największej liczbie samochodów, jakie kiedykolwiek opuściły salony. Toyota Corolla od wielu lat utrzymuje pozycję najpopularniejszego samochodu w historii motoryzacji. Jako pierwsza przekroczyła też rekordową liczbę 50 milionów egzemplarzy.

Najpopularniejszy samochód na świecie
Corolla jest obecna na rynku od ponad pół wieku. W tym czasie doczekała się 12 generacji, z których każda doskonale wpasowywała się w potrzeby i preferencje kierowców w swojej epoce. Pierwsza Corolla z 1966 roku wyznaczyła nowy standard popularnego samochodu kompaktowego, który wyróżnia się jakością, oszczędnością, komfortem i nowoczesnymi technologiami. Kompaktowa Toyota najpierw zmotoryzowała Japonię, a potem zdobyła świat.

Zdolność dostosowywania się do zmieniających się potrzeb i oczekiwań jest widoczna także dzisiaj. Corolla 12. generacji oferuje dwa napędy hybrydowe, trzy rodzaje nadwozia, dynamiczny design i zaawansowane technologie. Stylistyka jej nadwozia i wnętrza stanowi ewolucję designu, który zapewnił sukces aktualnego modelu. Natomiast w napędach i systemach elektronicznych zaszły daleko idące zmiany.

Dzięki odświeżonej stylistyce, wprowadzeniu napędu hybrydowego piątej generacji, kompleksowo zmodernizowanemu cyfrowemu interfejsowi użytkownika oraz rozszerzonej gamie systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE, Corolla 2023 jest przygotowana do umocnienia swojej pozycji w bardzo popularnym w Europie segmencie samochodów kompaktowych. Niesłabnąca atrakcyjność tego modelu na wymagającym europejskim rynku znajduje potwierdzenie w wynikach sprzedaży. Corolla osiągnęła najwyższy w historii udział w rynku w Europie i jest drugim najlepiej sprzedającym się modelem Toyoty w regionie. Natomiast w Polsce konsekwentnie utrzymuje pozycję najpopularniejszego samochodu na rynku i domyślnego auta flotowego.

Corolla 12. generacji występuje w trzech odmianach nadwozia – hatchback, sedan i TS Kombi. W czerwcu 2022 roku dołącza do nich SUV Corolla Cross. Wszystkie wersje nadwozia korzystają z tego samego wysokiego poziomu jakości konstrukcji i wykończenia oraz nowoczesnych technologii. Atutem odświeżonej Corolli jest unikalny w segmencie pełny napęd hybrydowy piątej generacji. Łączy on niewielkie zużycie paliwa i możliwość bezemisyjnej jazdy z dużą mocą i dynamiką.

Nowoczesna stylistyka
Nowa gama zyskuje bardziej wyrafinowany, współczesny wygląd dzięki zmianom wzoru kratki przedniego grilla, obramowań świateł przeciwmgielnych i wzorów felg aluminiowych. Wyższe wersje odmian hatchback i TS Kombi zyskują nowe reflektory bi-LED.
Paleta kolorów nadwozia obejmuje trzy nowe kolory inspirowane aktualnymi trendami w architekturze, designie i modzie. Juniper Blue o żywym, lśniącym odcieniu to nowy wiodący kolor dla hatchbacka i TS Kombi. Oglądany z bliska, ujawnia czerwone odcienie, które tworzą świeży efekt. W sedanie pojawił się nowy zielony lakier Midnight Teal. Daje on eleganckie wykończenie, które podkreśla linie nadwozia poprzez specjalny efekt cienia, gdy patrzy się na niego z właściwej perspektywy. Nowy lakier Metallic Grey, dostępny dla wszystkich typów nadwozia, to ponadczasowy odcień, którego atrakcyjność podkreślają ciemne srebrne płatki.

Wnętrze zyskało bardziej nowoczesny, ekskluzywny charakter dzięki nowym grafikom i tłoczonym wzorom, które nadają tapicerkom i innym powierzchniom trójwymiarową głębię.
Nowy napęd hybrydowy piątej generacji
Wraz z faceliftingiem odświeżona Corolla zyskuje zupełnie nową technologię hybrydową piątej generacji. Podobnie jak w obecnym modelu, auto będzie dostępne z dwoma układami hybrydowymi do wyboru – jeden z nich jest oparty na benzynowym silniku 1,8 l, zaś drugi na silniku 2,0 l. W obu układach wprowadzono znaczące zmiany, obejmujące silnik benzynowy i elektryczny, dzięki którym auto dysponuje większą mocą i lepszymi osiągami przy takiej samej lub niższej emisji CO2. Jednostkę sterująca mocą (PCU) i elektryczny silnik przy skrzyni biegów przeprojektowano. Udoskonalony akumulator litowo-jonowy jest mniejszy i lżejszy, ale jednocześnie też mocniejszy. W zależności od układu napędowego, masę baterii zmniejszono nawet o 18 kg.

Łączna moc napędu hybrydowego 1.8 wynosi 140 KM. Większa moc pozwoliła skrócić czas rozpędzania się od 0 do 100 km/h o 1,7 sekundy do 9,2 sekundy. Mimo lepszych osiągów, emisja CO2 według wstępnych pomiarów pozostaje na takim samym poziomie od 102 g/km jak w przypadku aktualnego napędu 1.8 o mocy 122 KM. W przypadku układu z silnikiem 2.0 całkowita moc wzrosła do 196 KM, a czas rozpędzania się od 0 do 100 km/h skrócił się o prawie pół sekundy do poziomu 7,5 s. Wstępne pomiary wskazują, że nowy mocniejszy napęd będzie emitował od 107 g/km CO2 w cyklu mieszanym, o 3 g/km mniej niż aktualny, 184-konny napęd 2.0.

Lepsze właściwości jezdne
Projektując Corollę 2023, inżynierowie Toyoty skupili się na tym, aby zapewnić kierowcy naturalne, przyjemne odczucia podczas nabierania prędkości. Wcześniej starali się osiągnąć liniowe przyspieszenie, teraz jednak tak skalibrowali sterowanie napędem hybrydowym, aby przyspieszenie lepiej odzwierciedlało intencje kierowcy i użycie przez niego pedału gazu, zapewniając odpowiednie przeciążenia i intuicyjne odczucia podczas rozwijania prędkości. Udało się to osiągnąć dzięki zmniejszeniu prędkości obrotowej silnika w czasie przyspieszania, co przełożyło się również na zmniejszenie hałasu z układu napędowego towarzyszącego rozpędzaniu auta.

Nowe multimedia i systemy łączności
Corollę 2023 wyposażono w najnowsze multimedia i systemy cyfrowe, zaprojektowane pod kątem optymalnych doświadczeń użytkownika. Systemy te będą aktualizowane i rozbudowywane o nowe funkcje za pośrednictwem bezprzewodowego internetu zapewnionego przez kartę SIM samochodu.
Większy, 10,5-calowy wyświetlacz na konsoli centralnej prezentuje grafikę w wysokiej rozdzielczości oraz posiada antyodblaskowy ekran, zapewniający doskonałą widoczność w każdych warunkach oświetleniowych. Począwszy od wersji Comfort, na tablicy wskaźników pojawia się nowy 12,3-calowy wyświetlacz, który można dostosować do preferencji kierowcy w czterech różnych trybach.

Corolla otrzymuje 4-letni bezpłatny dostęp do łączności internetowej i systemów Toyota Smart Connect lub Toyota Smart Connect Pro (w zależności od wersji wyposażenia), dając stały dostęp do nawigacji online oraz informacji o ruchu drogowym i innych danych przydatnych w czasie podróży.
Kierowca może również skorzystać z nowego pokładowego agenta głosowego, który rozpoznaje naturalne, konwersacyjne polecenia do obsługi multimediów oraz wybranych funkcji pojazdu, takich jak otwieranie lub zamykanie okien. Ponadto za pomocą aplikacji MyT dostępnych jest wiele usług zdalnych, które umożliwiają kierowcy zamykanie i odblokowywanie samochodu za pomocą smartfona, sterowanie klimatyzacją w celu ogrzania lub schłodzenia kabiny przed podróżą oraz włączenie świateł awaryjnych, które pomagają odnaleźć pojazd na parkingu.

Nowa generacja systemów bezpieczeństwa
Toyota Corolla 2023 jest wyposażona w zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota T-MATE. Łączy on najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi systemami wspomagania jazdy i parkowania. Czynią one prowadzenie łatwiejszym i bezpieczniejszym, ale także pomagają chronić wszystkich pasażerów pojazdu i innych użytkowników dróg.

W nowym pakiecie bezpieczeństwa czynnego układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) został rozbudowany o system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach (Acceleration Suppression), który reaguje na gwałtowne wciśnięcie pedału gazu podczas jazdy z małą prędkością, a także asystenta skrętu na skrzyżowaniach (Intersection Turn Assist), wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia (Emergency Steering Assist), które teraz zapobiega kolizjom z nadjeżdżającymi samochodami, system zapobiegania kolizjom bocznym oraz system redukcji prędkości w zakrętach. Systemy bezpieczeństwa będą bezprzewodowo aktualizowane i rozbudowywane o nowe funkcje przez cały okres eksploatacji pojazdu.

Toyota T-MATE obejmuje także system Safe Exit Assist. Ostrzega on jeśli kierowca lub pasażer próbuje otworzyć drzwi, gdy od tyłu zbliża się rowerzysta lub inny pojazd. Kolejna nowość to system przypominający kierowcy, by sprawdził, czy nie zostawił czegoś na tylnych siedzeniach, zanim zamknie samochód.

Corolla GR SPORT
Od wejścia do oferty w 2020 roku, GR SPORT odnosi sukcesy na polskim i europejskim rynku, zapewniając Corolli sportowy profil. Do tej pory klienci Toyoty kupili ponad 20 000 egzemplarzy Corolli GR SPORT.
Zainspirowany samochodami odnoszącego sukcesy w międzynarodowych rajdach i wyścigach zespołu TOYOTA GAZOO Motorsport, model GR SPORT ma mocny, usportowiony wygląd. Podkreśla on dynamiczną stylistykę Corolli dzięki unikalnym elementom zdobiącym nadwozie i wnętrze.

Odświeżona Corolla GR SPORT ma nowe, 18-calowe, polerowane felgi aluminiowe oraz nowy wygląd tylnego zderzaka i osłony podwozia. Fotele w odmianach hatchback i TS Kombi otrzymały nową tapicerkę z logo GR wytłoczonym na zagłówku. Mają także nowy wzór mikro-sześciokątów na srebrnych taśmach wzdłuż krawędzi zagłówka i poduszki. Logo GR pojawiło się również na przycisku Start.
Corolla 2023 trafi do sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2023 roku.




































Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.