Cadillac XT4 – crossover gotowy na Europę
XT4 to pierwszy kompaktowy crossover Cadillaca dla nowej generacji nabywców premium. Będzie dostępny w wersji z napędem na przednie i wszystkie koła oraz w dwóch wydajnych opcjach układu napędowego. Dostępny będzie 2.0-litrowy turbodiesel opracowany w Europie oraz 2.0-litrowy silnik benzynowy. XT4 pojawi się w europejskich salonach 10 października 2020 roku. Będzie oferowany w dwóch bogato wyposażonych edycjach specjalnych: Launch Edition i Launch Edition Sport. W Niemczech ceny tych dwóch wersji Launch Edition zaczynają się odpowiednio od 42 900 i 47 100 euro.
Cadillac XT4 zaprojektowany został w oparciu o architekturę ekskluzywnego kompaktowego SUV-a. Producent wkracza w najszybciej rozwijający się w branży segment premium, zapewniając wyrazisty design, dobre osiągi, przestronne wnętrze i nowe technologie.
„Pierwszy w historii Cadillac XT4 daje nam dostęp do segmentu, w którym Cadillac nigdy wcześniej nie był obecny.” – mówi Conark Shah, dyrektor zarządzający Cadillac Europe. „Dzięki naszemu kompaktowemu crossoverowi zamierzamy przyciągnąć zarówno nowych, jak i dotychczasowych klientów. To wyjątkowy samochód, który oferuje wszystko, co odróżnia prawdziwego Cadillaca od konkurencji, dzięki wymiarom i układom napędowym dostosowanym do Europy”.
Wygląd zewnętrzny
Proste i wyrzeźbione linie mają przyciągać klientów i podkreślać potężne proporcje i niepowtarzalny wygląd XT4. Wnętrze to estetyka projektu Cadillaca: przemyślana i artystyczna integracja technologii i atrakcyjnego stylu z oczekiwaną dużą przestronnością tylnych siedzeń.
Modele XT4 Sport są wyposażone w błyszczącą czarną siatkową osłonę chłodnicy inspirowaną wysokowydajnymi modelami Cadillaca z serii V. Posiadają błyszczące czarne listwy okienne i felgi aluminiowe Sport. Modele Luxury i Premium Luxury są wyposażone w maskownice z jasnymi metalicznymi akcentami, satynowe aluminiowe listwy okienne i satynowe chromowane klamki.
Wszystkie modele wyposażono w zaawansowaną technologię oświetlenia LED z przodu i z tyłu. Przednie światła mijania i drogowe wykonano w technologii LED. Posiadają także listwę oświetleniową LED do świateł do jazdy dziennej. Pionowa sygnatura świetlna Cadillaca w kształcie litery L jest rozciągnięta, podkreślając szerokość XT4.
Standardowe tylne światła LED umieszczono w tradycyjnych czerwonych soczewkach w wersjach Luxury i Premium Luxury. Model Sport ma przyciemniane soczewki o neutralnej gęstości (przezroczyste), które uzupełniają ogólnie ciemniejszy wybór kolorów nadwozia.
Wnętrze
Nawiązując do motywów stylistycznych nadwozia, kabina nowego XT4 posiada kształt szerokich łuków. Zwężające się linie zwiększają poczucie przestronności. Technologia obejmuje bezprzewodowe ładowanie urządzeń nowej generacji oraz kabinowy jonizator powietrza.
XT4 oferuje wyjątkową przestrzeń jak na kompaktowego SUV-a klasy premium, szczególnie dla pasażerów na tylnych siedzeniach. Mają oni do dyspozycji 1004 mm przestrzeni na nogi. Cadillac XT4 oferuje również 1385 litrów maksymalnej pojemności ładunkowej po złożeniu tylnych siedzeń.
Najważniejsze cechy wnętrza:
• Gruba, trójramienna, obszyta kierownica opracowana w celu podkreślenia sportowego charakteru pojazdu, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu kierowcy podczas długich podróży.
• Fotele inspirowane sportem z dużym siedziskiem i oparciem zapewniają równowagę między komfortem a podparciem typowym dla sportowych sedanów. Dostępne są także fotele z funkcją masażu.
• Oświetlenie Ambiente.
• Integracja technologii obejmuje pierwszy dotykowy kontroler obrotowy Cadillaca dla interfejsu Cadillac User Experience® (CUE), a także usprawnione sterowanie pojazdem.
Wersje wyposażenia
W chwili premiery w Europie producent będzie oferował XT4 z turbodieslem w dwóch różnych wersjach: Launch Edition i Launch Edition Sport:
• XT4 Launch Edition (napęd na przednie koła) – z 18-calowymi felgami aluminiowymi, przednim grillem, relingami dachowymi, dolną listwą czołową i listwami otaczającymi szyby z satynowego aluminium
• XT4 Launch Edition Sport (napęd na przednie koła lub napęd na cztery koła z układem podwójnego sprzęgła) – z 20-calowymi aluminiowymi felgami, sportową kratką, sportową kierownicą, relingami dachowymi, dolną listwą ozdobną i listwami okiennymi w błyszczącym kolorze czarnym, aluminiowe sportowe pedały i tylne światła LED z przezroczystymi soczewkami.
Komfort i bezpieczeństwo
Cadillac XT4 jest standardowo wyposażony w szeroką gamę funkcji zapewniających komfort i bezpieczeństwo. Samochód posiada systemy rozpoznawania znaków drogowych, ostrzeżenia o zjechaniu z pasa i asystenta utrzymania pasa ruchu, a także system ostrzegania o ruchu poprzecznym. Dodatkowo fotel z ostrzeżeniem o bezpieczeństwie, automatycznie podgrzewane siedzenia z przodu i z tyłu, automatycznie podgrzewaną kierownicę, klapę tylną z obsługą bez użycia rąk i nowy dotykowy, obrotowy kontroler infotainment.
Ponadto obie wersje posiadają kamerę 360, lusterko wsteczne drugiej generacji o wysokiej rozdzielczości, automatyczny asystent parkowania do parkowania równoległego i prostopadłego, system multimedialny ze zintegrowaną nawigacją 3D i wiele więcej. Launch Edition Sport ma również adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go i pełnokolorowy wyświetlacz przezierny.
Aby uzyskać jeszcze wyższy poziom luksusu, klienci mogą dodać opcjonalny pakiet Premium. Obejmuje on podwójny szyberdach UltraView® z elektryczną roletą przeciwsłoneczną, wentylowane i elektrycznie regulowane przednie fotele z funkcją masażu, skórzaną tapicerkę z perforowanymi wstawkami, system Bose® Centerpoint® Surround Sound z 13 wysokowydajnymi głośnikami oraz trzy do wyboru (w wersji Launch Edition ) i dwa (w wersji Launch Edition Sport) różne kolory wnętrza.
Dynamika i osiągi XT4
Cadillac XT4 jest napędzany dwoma nowoczesnymi i wydajnymi silnikami 2-litrowymi, które spełniają, surowe normy emisji spalin Euro 6d. Cadillac oferuje nabywcom XT4 w Europie wyłącznie nowy silnik turbodiesel. co jest nowością dla tego producenta. Ten 2,0-litrowy układ napędowy opracowano w Europie przede wszystkim z myślą o europejskich klientach. Czyste i wydajne silniki wysokoprężne nadal są najpopularniejszą opcją układu napędowego w SUV-ach o kompaktowych i większych rozmiarach.
Turbodiesel w XT4 ma moc 128 kW (174 KM) i maksymalny moment obrotowy 381 Nm. Dostępny jest on w zakresie od 1.500 do 2750 obr / min. Silnik ten oferuje dynamiczne osiągi przy niskich obrotach, a także niski poziom hałasu i wibracji. Dodatkowymi zaletami tego silnika są jego niska waga wynosząca 145 kg i kompaktowe wymiary. Osiągnięto je częściowo dzięki głowicy cylindrów ze zintegrowanym kolektorem wydechowym. Paliwo jest wtryskiwane przez układ Common Rail z ciśnieniem paliwa 2000 barów z zastosowaniem wtryskiwaczy elektromagnetycznych. Aktywne zarządzanie temperaturą i pompa oleju o zmiennej wydajności dodatkowo przyczyniają się do niskiego zużycia paliwa.
Wkrótce XT4 będzie również dostępny z silnikiem benzynowym 2,0 l. Ten całkowicie nowy, zaawansowany i mocny czterocylindrowy rzędowy silnik o mocy 115 KM na litr pojemności – posiada pierwszy w branży system tripower. System ten działa na zasadzie optymalizacji osiągów i wydajności poprzez trzy różne tryby pracy. Przyczyniają się do tego wysoki i niski skok zaworów oraz aktywne zarządzanie paliwem (poprzez dezaktywację cylindra).
Producent zastosował w silniku turbosprężarkę typu twin-scroll, zwiększającą wytwarzanie momentu obrotowego przy niższych prędkościach. Posiada także bezpośredni wtrysk paliwa, aktywne zarządzanie temperaturą i technologię stop / start. Zapewnia maksymalną moc 230 KM (169 kW) przy 5000 obr./min. Natomiast 350 Nm momentu obrotowego dostępne jest w zakresie od 1500 do 4000 obr./min. Prawie płaska krzywa momentu obrotowego zapewnia XT4 zaskakującą reakcję w całym zakresie obrotów silnika.
Skrzynia biegów
Oba silniki współpracują z płynnie działającą i wydajną dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przyczynia się do umiarkowanego zużycia paliwa. Samochód pali tylko 6,4 l / 100 km i generuję emisję CO2 w wysokości 167 g/km (silnik wysokoprężny FWD). Odpowiednio benzyna AWD zużywa 10,0 l / 100 km i generuje 228 g / km CO2, zgodnie z normami WLTP. Dzięki elektronicznemu precyzyjnemu przesuwowi nowej generacji skrzynia charakteryzuje się intuicyjną sekwencją zmiany biegów.
Dostępny jest napęd na cztery koła z podwójnym sprzęgłem. Jest to standard w wersjach benzynowych. Samochód posiada możliwość całkowitego odłączenia napędu tylnych kół w celu optymalizacji zużycia paliwa.
Zawieszenie
Przednie zawieszenie z kolumnami McPherson i niezależne pięciowahaczowe zawieszenie tylne dostrojono tak, aby zrównoważyć komfort z szybką reakcją na ruch kierownicą. Standardowy tryb wyboru trybu pracy zawieszenia pozwala na dostosowanie go do różnych stylów jazdy i warunków drogowych.
XT4 jest także pierwszym Cadillaciem, w którym wprowadzono elektrohydrauliczne wspomaganie hamowania. Zastępuje ono tradycyjny podciśnieniowy układ wspomagania hamowania układem elektrohydraulicznym, który zwiększa oszczędność paliwa i zajmuje mniej miejsca pod maską.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.